Gaisa satiksme ir biežāk izmantotais pārvietošanās veids, un to ikdienā izmanto daudzi desmiti cilvēku, lai šķērsotu gan konktinentus, gan īsus attālumus, kas mērāmi vien pāris simtos kilometru. Piepildītās gaisa satiksmes rezultātā ne vienmēr lidojumi tiek veikti tiem paredzētajos laikos, to ietekmē gan novirzes citos reisos, gan laikapstākļi un citi neparedzēti notikumi. Bet kā šādās situācijās rīkoties pasažieriem, kurus šie aizkavējumi nereti būtiski ietekmē? Dažādos apstākļos pasažieriem iespējams saņemt kompensāciju naudas apmērā, un ir svarīgi zināt par savām tiesībām un iespējām šādās situācijās. Lasi raksta turpinājumu un uzzini, kāda ir kompensācija par lidojumu kavēšanos, lidojuma atcelšanu un kur vērsties pēc palīdzības.

“Skycop” veiktais pētījums liecina, ka kompensāciju par atceltu vai kavējušos reisu nesaņem apmēram 95% no iesaistītajiem klientiem, kas ir ļoti augts rādītājs, tāpēc informētība par atlīdzības saņemšanu ir svarīgs priekšnoteikums!

Kompensācija par lidojumu kavēšanos un atcelšanu – kas tas ir?

Kompensācija par jebkādām izmaiņām, kas radušās plānotā lidojuma laikā – atcelts, aizkavējies reiss, liegta iekāpšana lidmašīnā, jo tā ir pilna, u.c. – var tikt sniegta klientam vairākos veidos, maksājot gan naudu, gan, piemēram, izmitinot pasažierus viesnīcās, piešķirot tiem bezmaksas pārtiku un WI-FI pieslēgumu, lai varētu sazināties ar citiem cilvēkiem un justos pēc iespējas komfortablāk, ņemot vērā radušās neērtības. Raksta turpinājumā uzzini, kādas ir klientu tiesības dažādos ar lidojumiem saistītos sarežģījumos!

Atcelts reiss

Atcelta reisa gadījumā kompensācijas iespējas ir visdažādākās. Kādas tiesības ir klientam, ja reiss tiek atcelts?

  1. Izvēlēties – mainīt maršrutu, lai sasniegtu vēlamo galamērķi, vai arī saņemt naudu, kas tērēta biļešu iegādei, saņemot arī lidojumu uz sākotnējo izlidošanas vietu (ja atcelts vidusreiss, kas bijis paredzēts ar pārsēšanos citā lidmašīnā).
  2. Ja reiss uz vēlamo galamērķi iespējams vien nākamajā dienā, iespējams saņemt naktsmājas un transportu uz un no šīs viesnīcas, izdevumus sedzot aviokompānijai.
  3. Samērojot laiku, kas paredzēts gaidīšanai, aviokompānija sniedz ēdienu un dzērienus bez maksas, kā arī piešķir iespēju veikt 1-2 zvanus, nosūtīt e-vēstules vai nosūtīt faksu, kā arī iespēju robežās nodrošina WI-FI.

Būtiski atcerēties, ka kompensāciju pasažierim neizmaksā, ja reiss atcelties dabas apstākļu dēļ vai par atcelšanu aviokompānija informējusi vismaz 14 dienas pirms paredzētā lidojuma datuma.

Liegta iekāpšana lidmašīnā

Ja aviokompānija pirms reisa apstiprinājusi vairāk rezervācijas, nekā pieejamas sēdvietas lidmašīnā, iesākumā jālūdz brīvprātīgi pieteikties cilvēkus, kuri būtu ar mieru atteikties no saņemtās vietas. Situācijā, ja nepiekrīt pietiekams cilvēku skaits, aviokompānija pati drīkst atteikt lidojumu pasažieriem pēc saviem ieskatiem. Kādas ir šo pasažieru tiesības šādās situācijās?

  • Tiesības ir līdzvērtīgas situācijām, ja reiss tiek atcelts vai kavējas.
  • Papildus tam iespējams saņemt naudas kompensāciju, kas svārstās no 200 līdz 600 eiro, atkarībā no lidojuma galamērķa attāluma.

Kavējas reiss

Viesbiežāk iespēju saņemt kompensāciju pasažieri neizmanto tieši gadījumos, ja reiss kavējas. Ko par to der atcerēties?

  • Reisa kavēšanās gadījumā, ja laiks ilgāks par divām stundām, pasažieriem ir tiesības no aciokompānijas saņemt bezmaksas pārtiku un dzērienus, veikt zvanus.
  • Reisa kavēšanas gadījumā, ja laiks ilgāks par piecām stundām, ikvienam pasažierim ir iespēja atteikt lidojumu un saņemt naudu, kas nosedz biļešu izmaksas.
  • Ja reiss paredzēts tikai nākamajā dienā, pasažieriem ir tiesības saņemt bezmaksas viesnīcu un transportu uz un no tās.

Situācijās, kad vēlies iesniegt sūdzību, sākumā ieteicams vērsties uzreiz pie aviokompānijām, aizpildot nepieciešamās veidlapas, kurās tiek norādīti situācijas un problēmas apraksti. Ja šāda darbība nenes vēlamo rezultātu, vērsies pie starpniekiem, kas piedzīs kompensāciju no aviokompānijas Tavā vietā.

Kompensācija par lidojumu kavēšanos, atceltiem reisiem un liegtu iekāpšanu lidmašīnā – tās ir tiesības, kas jāizmanto katram pasažierim, kurš nonācis neplānotā situācijā. Ja Tev lidojumu laikā rodas šāda veida problēmas, risini tās nekavējoties, neatstājot tās uz vēlāku laiku!